Що робити, якщо покази у рахунку не відповідають реальному споживанню

Згідно із Кодексом комерційного обліку електроенергії (діла – Кодекс, п. 8.6.2), побутові споживачі зобов’язані щомісяця зчитувати покази своїх лічильників та надавати їх Оператору системи розподілу – ПАТ «Запоріжжяобленерго» (на території Запорізької області).

 

У свою чергу оператор системи розподілу передає отримані від споживачів покази Постачальнику універсальної послуги, який здіснює постачання електроенергії побутовим споживачам, для подальшого формування на їх підставі рахунків за спожиту електроенергію.

 

Для формування рахунку використовуються дані на перше число календарного місяця – тобто, покази, передані протягом періоду, що починається за два календарні дні до кінця розрахункового місяця та закінчується на третій календарний день наступного розрахункового місяця (п. 8.6.3 Кодекса).

 

Детальна інформація щодо способів передачі показів тут.

 

У разі неотримання до початку четвертого календарного дня місяця, що настає за розрахунковим, показів лічильника, фактичний обсяг розподілу та споживання електричної енергії по споживачу за розрахунковий місяць визначається розрахунковим шляхом за значенням середньодобового обсягу споживання.

 

Що ж робити споживачеві електроенергії, якщо він виявив, що покази, зазначені у рахунку, отриманому від Постачальника універсальної послуги, не співпадають із реальними?

 

Передусім, можна сплатити за електроенергію, спожиту протягом розрахункового місяця, на підставі реальних показів свого електролічильника і за підсумками наступного місяця у встановлені законодавством терміни (протягом двох останніх днів розрахункового місяця та трьох перших днів наступного розрахункового місяця) надати до ПАТ «Запоріжжяобленерго» покази приладу обліку одним із вищезазначених способів. На підставі цих показів буде здійснений перерахунок загальної суми до сплати.

 

Втім варто зазначити, що білінгова програма, що фіксує та обробляє інформацію щодо показів електролічильників, працює таким чином, що покази, менші за попередні, не обліковуються. Тож якщо покази за підсумками наступного розрахункового місяця виявляться менші за ті, що були виставлені у рахунку за попередній місяць, внести їх до бази не можливо – такі покази не будуть враховані, тобто, де-факто, будуть відсутні. Що автоматично стане підставою для оператора системи розподілу й надалі самостійно визначати обсяги розподілу та споживання електроенергії розрахунковим шляхом за значенням середньодобового обсягу споживання. При цьому відправною цифрою слугуватимуть покази за попередній місяць.

 

Найчастіше саме це й є причиною претензій з боку споживачів на те, що вони передавали покази, але у рахунку значаться геть інші цифри.

 

У такому випадку споживачеві необхідно звернутися до району електромереж, який його обслуговує, або інформаційно-консультаційного центру ПАТ «Запоріжжяобленерго» із заявою щодо невідповідності фактичних показів тим, що зазначені у рахунку, для виконання перерахунку. Звернутися можна телефоном, електронною поштою або у письмовому вигляді, при цьому письмове звернення можна як направити поштою, так і власноруч покласти до скриньки для кореспонденції на вході до РЕМ. У зверненні обов’язково вказати номер особового рахунку, адресу, ПІБ, контактні дані для зворотного зв’язку, додати фото електролічильника із реальними показами.

 

Більше детальна інформація щодо способів подання звернення тут.

 

Адреси та телефони центрів обслуговування споживачів електроенергії тут.

 

На підставі цього звернення до споживача будуть направлені фахівці ПАТ «Запоріжжяобленерго», які оглянуть його електролічильник та зафіксують його поточні покази. Ці скориговані дані будуть направлені до Постачальника універсальної послуги для формування нового рахунку за спожиту електроенергію.