ПАТ «Запоріжжяобленерго» закликає не спекулювати на проблемних аспектах господарської діяльності компанії

4 Квітня 2019

ПАТ “Запоріжжяобленерго” закликає споживачів та громадськість не піддаватися на провокаційні спекуляції навколо проблемних аспектів господарської діяльності енергокомпанії.

 

— Останнім часом “Запоріжжяобленерго” стало обʼєктом критики та звинувачень, подекуди — абсолютно необґрунтованих та безпідставних. Як, скажімо, скандал, що спалахнув довкола нещодавно розісланих окремим побутовим споживачам повідомлень про заборгованість станом на 01.01.2019. Компанію почали звинувачувати у спробах “нажитися” на споживачах та порушеннях чинного законодавства. Але і щодо цього питання, і в усьому іншому, ПАТ “Запоріжжяобленерго” діяло і діє виключно в межах закону, — повідомила в.о. генерального директора ПАТ “Запоріжжяобленерго” Олена АНГЕЛОВА.

 

Оскільки, згідно із Законом України “Про ринок електричної енергії”, з 01.01.2019 ПАТ “Запоріжжяобленерго” втратило функцію постачання електроенергії населенню, від початку поточного року компанія провадить роботу із закриття заборгованості побутових споживачів.

 

— Частина таких боржників платили не за рахунками, а виходячи із власних калькуляцій, при цьому не завжди оперуючи коректними цифрами. Інші скаржаться, що “все сплачували виключно за рахунками”, і не розуміють, звідки виникла заборгованість, — але при цьому не передавали покази лічильника, і рахунки їм виставляли на підставі середньомісячного енергоспоживання. Проведені ж пізніше контрольні знімання показів виявили, що реальне споживання електроенергії було більшим, відповодно був проведений перерахунок. Є також й поодинокі випадки, коли з невідомої причини платіж, проведений в системі електронних платежів, не відобразився у наших базах даних. У будь-якому випадку, дії ПАТ “Запоріжжяобленерго” щодо стягнення заборгованості зі споживачів не лише не суперечать чинному законодавству, але й є прямим наслідком виконання його вимог, — наголосила Олена АНГЕЛОВА.

 

Якщо споживач не згоден із фактом наявності у нього боргу як такого, або ж із його сумою, він може разом із документами, що підтверджують факт оплати, звернутися до центру обслуговування споживачів РЕМу, що здійснює його енергопостачання.

 

— Лунає на нашу адресу і справедлива критика — зокрема, нашій компанії й досі не вдалося повністю налагодити роботу програмних комплексів, що забезпечують облік спожитої населенням електроенергії. Як наслідок — деякі наші абоненти і цього місяця отримали некоректно сформовані рахунки. Втім це явище вже не носить такого масового характеру, як місяць тому, і під час нарахування суми до сплати за наступний місяць ми обовʼязково зробимо перерахунок. Звісно, це серйозний недолік у нашій роботі, але він пояснюється катастрофічною нестачею фінансів та кадрів, необхідних для переходу на нову модель роботу в умовах реформування ринку електроенергії, — констатувала керівник ПАТ “Запоріжжяобленерго”.

 

ПАТ “Запоріжжяобленерго” нагадує: якщо споживач вважає, що наведені у платіжці покази приладу обліку електроенергії є некоректними, він може сплатити ту суму, яку вважає правильною, виходячи із реальних показів власного енергоспоживання. Також йому необхідно передати до ПАТ “Запоріжжяобленерго” свої реальні покази за підсумками березня 2019. На їх підставі при формуванні рахунків за наступний розрахунквоий місяць — березень 2019 — буде здійснено корегування/ перерахунок суми до сплати, з урахуванням оплати попереднього місяця.

Передати покази можна на сайті ПАТ “Запоріжжяобленерго” (www.zoe.com.ua) у розділі НАСЕЛЕННЮ (сторінка ПЕРЕДАТИ ПОКАЗИ) або в Особистому кабінеті, а також за телефоном 0-800-504-502 (контакт-центр).

 

— Критикують “Запоріжжяобленерго” й за те, що досі не повернуло переплати споживачам-юридичним особам. На жаль, як раніше вже пояснювалося, рішення цього питання залежить не від нашої компанії. Фактично цей процес сьогодні заблокуваний “Ощадбанком”, який, всупереч законодавству, відмовляється здійснювати повернення коштів, що надійшли на відкритий у цій установі рахунок зі спецрежимом використання. Навіть більше — він також відмовляється повертати ті кошти, які споживачі помилково перерахували на рахунок “Запоріжжяобленерго” від початку 2019 року. З метою захистити права своїх споживачів ПАТ “Запоріжжяобленерго” подало до суду позов на подібні протиправні дії “Ощадбанку”. Триває також робота із НКРЕКП та Радою Оптового ринку електроенергії з метою напрацювати оптимальний механізм повернення помилково перерахованих на наш рахунок коштів, — зазначила Олена АНГЕЛОВА.

 

Вона також нагадала, що побутовим споживачам і переплати, і кошти, що були помилково перераховані на рахунки “Запоріжжяобленерго” протягом січня-лютого 2019 року, енергокомпанія вже повернула за рахунок власних коштів.

 

— У “Запоріжжяобленерго” ще багато проблем: хоча заборгованість із заробітної плати закрита, залишаються великі борги за податками, плюс зобовʼязання перед іншими кредиторами; все ще гостро стоїть питання нестачі персоналу. Звідси й недоліки у нашій роботі. Втім ці проблемні питання господарської діяльності компанії не мають слугувати приводом для спекуляцій та нагнітання обстановки. Ми звертаємся до наших споживачів із закликом не піддаватися на провокації осіб, зацікавлених у дестабілізації ситуації в регіоні, та вирішувати проблеми, що виникають в процесі взаємовідносин із ПАТ “Запоріжжяобленерго”, в межах, встановлених законодавством та нормативними документами, — резюмувала в.о. генерального директора енергорозподільної компанії Олена АНГЕЛОВА.